trešdiena, 2010. gada 13. oktobris

Studentu apmaiņas programmas





Studentu apmaiņas programma ir lieliska iespēja iepazīt citu valstu skolu mācību procesu, tradīcijas, iegūt jaunus draugus un galu galā vienkārši paplašināt mūsu redzes loku. Tāds ir mans viedoklis par šo programmu, bet kāds īsti ir tā mērķis un, cik liela iespēja ir katram no mums piedalīties šādā apmaiņā, es vēlos apskatīt šajā esejā.Lasīju kāda studenta atsauksmes par apmaiņas programmu, kurā viņš minēja 3 lietas, kāpēc vien katram no mums vajadzētu izmantot šādu iespēju:
• Tu iepazīsties ar cilvēkiem no visas pasaules
• Tu iemācies pastāvēt pats par sevi jebkurā dzīves situācijā
• Naudu tavai dzīvošanai, ēšanai un izklaidēm dod kāds cits(fonds, ES u.c.).
Visvairāk man lika aizdomāties 2. punkts. Šai īpašībai, kā studentiem, kuri mācās uzņēmējdarbību, vajadzētu būt ikkatram no mums. Uzņēmējam ir jāmāk ne tikai vadīt savu firmu un darbiniekus, bet jāmāk pastāvēt par savu viedokli, lai gūtu firmai izdevīgākus sakarus, ir jāmāk piesaistīt vajadzīgos cilvēkus, un to var panākt tikai tad, ja uzņēmējs ir 100% pārliecināts par sevis teikto, uz jebkuru jautājumu spējīgs atbildēt pārliecinoši. LBK lektori, manuprāt, dod mums lekcijās lielisku iespēju mācīties būt pārliecinātiem par sevis teikto, diskutēt ar saviem kursa biedriem un pats galvenais, nebaidīties izteikt savu viedokli. Tikai tādi studenti, kuri zina, ko grib ilgi nedomājot piekristu šādai iespējai, jo daudzus biedē doma, ka uz ilgu laiku ir jābūt prom no ģimenes un draugiem.Diemžēl par iespēju kļūt apmaiņas programmas studentam mūsu skolā informācija netika sniegta. Tādēļ, lai man būtu lielāks priekšstats par to, kā tas viss darbojas un kā izvēlas studentus šai programmai es vērsos pie cilvēka, kurš šobrīd izbauda šo lielisko iespēju. Visa pamatā ir atzīmes. Skola izvēlas tikai dažus veiksminiekus, kuri ir pelnījuši šo braucienu, jo atzīmes ir visai izcilas. Godīgi, vai ne tā? Tu esi viens no labākajiem skolas studentiem un pretī saņem lielisku iespēju savas zināšanas papildināt pusgadu padzīvojot Portugālē. Nekādas nopietnās mācības gan tur nenotiek, jo skolā tiek izmantota portugāļu valoda, kas nozīmē, ka lekcijās mūsu valsts studentiem īsti jēgas sēdēt nav, tāpēc viņiem tiek dotas tēmas, kuras ir jāpēta rakstot referātus, pārējo laiku viņu atpūšas apskatot lielisko valsti. Nu un, vai nav vērts cītīgi nomācīties pirmo gadu, lai nākamo varētu iesākt šādā veidā? Manuprāt, būt par apmaiņas programmas studentu ir viena lieliska iespēja!Ja iesāku runāt par skolu kā tādu, tad uz jautājumu vai papildus vēlētos apgūt priekšmetu, ko skola nepiedāvā, es atbildētu nē, jo, manuprāt, LBK piedāvā daudz un dažādas lekcijas, līdz šim pat nebiju aizdomājusies par to, ka klāt varētu būt vēl kāda. Un otrs skolas interesējošais jautājums bija vai man liekas, ka ārvalstu izglītības iestādēs iegūtās zināšanas ir kaut kādā veidā noderīgākas. Man liekas, ka tas vien, ka tu esi studējis ārzemēs, dod lielas priekšrocības labas profesijas iegūšanai. Varbūt pat ne zināšanas, cik daudz tieši pieredzi iegūst apmaiņas programmas students. Zināšanas ir atkarīgas no paša studenta, cik daudz viņš sevi tām velta. Arī mācoties Latvijā mēs varam iegūt augsta līmeņa zināšanas, tāpēc neuzskatu, ka studentiem vajadzētu skriet uz ārzemēm.Par izvēli, kāpēc tieši Latvijas Biznesa Koledža (LBK). Pirmām kārtām, esot ārpus Latvijas mani ļoti uztrauca jautājums vai augusta beigās vēl kāda augstskola pieņems studentus, bet LBK deva lielisku iespēju elektroniski pieteikties studijām, kā arī, protams, pievilināja piedāvātās budžeta vietas, un dzirdot pozitīvās atsauksmes no studentiem par skolu, es sapratu, ka šī būs mana īstā izvēle.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru